Vervolg reisverslag t/m 27-11-2011 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Yvonne Bes - WaarBenJij.nu Vervolg reisverslag t/m 27-11-2011 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Yvonne Bes - WaarBenJij.nu

Vervolg reisverslag t/m 27-11-2011

Door: yenh2011

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

29 November 2011 | Nieuw Zeeland, Paihia

26-11-2011
We vervolgden onze route door de bergen. Onderweg werd er verschillende keren gestopt om foto's te maken. Voor de lunch werd gestopt in Dargaville, een dorpje met hele aparte openbare toiletten. De volgende stop was Waipoua Kauri Forest, waar een Kauriboom van 2000 jaar oud staat. De stam van de boom is 17,7 mtr. hoog en de totale hoogte 51,5 mtr. De omtrek van de stam is 13,5 mtr. en de totale inhoud 245 kubieke meter. Geweldig om te zien. (Zodra het mogelijk is, zal ik wat foto's plaatsen.) De lunch was in Matakohe House. We werden verwend met een heerlijke housemade quich en als toetje ijs met vruchten. Na de lunch gingen we eerst een kerkje bekijken, waar Huib getrouwd is. Ook het plaatselijke postkantoor(niet meer in gebruik) werd bekeken en daarna was The Kauri Museum aan de beurt. Heel interessant met mooie stukken hout, stoom- en zaagmachines en de grootste collectie amber(gum) ter wereld. De weg werd weerd vervolgd en de volgende stop was bij Huib's huis, waar we kennis maakten met zijn vrouw in Paparoa. Na een heerlijk kopje thee en eigen gebakken koek en cake, maakten we nog een wandeling door de forest. Tegen 18.30 uur gingen we weer op weg. Onderweg werd nog 1 keer gestopt voor een drankje en daar hadden we een ontmoeting met Dennis, de dorpsgek, geboren in Breda, maar al 50 jaar in NZ. Wat hebben we gelachen om- en met deze man. Erg druk, maar wel leuk. De barkeeper bood een jaar vrij drinken aan, als we hem meenamen. Uiteindelijk kwamen we om 21.00 uur aan bij het hotel. Snel de koffers naar de kamer gebracht en op zoek naar een restaurant. Het werd een pizzeria, waar we snel een pizza naar binnen werkten. Terug in het hotel besloten we maar gelijk te gaan slapen.
27-11-2011
We hebben wel een top groep. Iedereen is op tijd aanwezig. Vandaag weer een lange dag(360 km.).
De eerste attractie van vandaag waren de Glowworn Caves. Een schitterend gezicht. Met een bootje vaarden we door de grotten en het was net of er een sterrenhemel boven je was, allemaal hele kleine lichtjes van de glowworms. De volgende stop was bij Rosenvale Function Centre in Te Awamute waar we een heerlijke BBQ-lunch aangeboden kregen met homemade brood en taart als toetje.
Op naar ons hotel in Rotorua, waar we om 16.30 uur aankwamen en waar het naar rotte eieren rook. Om 17.00 uur werden we in Te Whakarewarewa verwacht, het grondgebied van de Maori. We leerden eerst een beetje Maori spreken, daarna leidde de chief ons door het reservaat en langs de modderpoelen en actieve geisers. Ook liet hij ons zien, hoe zij allemaal gebruik maakten van deze geisers. Je kon n.l. koken, zonder dat je hiervoor gas en electra nodig had. We hebben aan activiteiten meegedaan, zoals muziek en de mannen deden de Haka. De chief vertelde ook veel over de geschiedenis en aan het eind kregen we een smaakvol Maori Hanga Diner. Al met al, een hele geslaagde dag.
Wordt vervolgd

• 29 November 2011 - 12:49

Ineke:

Hoi Hans en Yvonne,

Leuk om wat van jullie te horen. Nog van harte gefeliciteerd met jullie 40 jarig huwelijksjubileum en nog vele goede en gezonde jaren samen. Geniet ervan en we horen gauw weer van jullie. Het is wel stil zo zonder jou Yvon.

• 29 November 2011 - 19:08

Dineke:

Hoi Hans en Yvonne
    Wat leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen en natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met jullie 40 jarig jublieum!!!
    Ben benieuwd naar de foto's...

• 29 November 2011 - 20:34

Astrid:

Hallo Hans en Yvonne,

Het is inderdaad een goed idee en leuk om jullie zo te kunnen volgen op jullie reis.
    Nu geniet er nog even van en we spreken elkaar.
    Groetjes
    Astrid