Verslag t/m 26-11-2011 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Yvonne Bes - WaarBenJij.nu Verslag t/m 26-11-2011 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Yvonne Bes - WaarBenJij.nu

Verslag t/m 26-11-2011

Door: yenh2011

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

29 November 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het vliegtuig vertrok, ondanks de dichte mist precies op tijd en we kwamen te vroeg aan op Kuala Lumpur Airport. We werden door onze gids ter plaatse opgewacht en naar ons hotel gebracht, waar we om 11.15 uur opgehaald werden voor een stadswandeling en lunch. We begonnen met een tomatensoep. Bij de eerste hap sloegen de vlammen uit Hans zijn oren. Dit had niets met tomatensoep te maken, het leek wel rodepepersoep. Daarna was er een warm en koud buffet, maar het was beter je aan het warme te houden, want hier en daar liepen er kakkerlakken. Verder een hoop gezien aan tempels en twin towers. De temperatuur was vochtig heet en dat was wel even wennen. Terug in het hotel heerlijk opgefrist en toen was het weer tijd om te vertrekken voor onze tweede vlucht naar Auckland.
22-11-2011
We landden te vroeg op het vliegveld van Auckland. Na ongeveer 3 x gecheckt te zijn, werden we opgewacht door onze reisleider en chauffeur Huib Poot. Deze bracht ons naar het hotel in de stad en raadde ons aan niet te gaan slapen, dus zijn we maar even de stad ingegaan. 's-Avonds hebben we op 196 meter hoog gegeten in de Skytower. Een heerlijke maaltijd en een ongelooflijk toetjesbuffet. Voldaan kwamen we terug in het hotel en konden we eindelijk weer in een gewoon bed slapen.
23-11-2011
Heerlijk geslapen. Het ontbijt was 8.00 uur en voortreffelijk. We hadden vandaag een stadsverkenning. Auckland is gebouwd op 7 vulkanen, waardoor de straten flink op- aflopen. De eerste stop was Mount Eden, waar je nog duidelijk de krater kon zien. Vervelgens gingen we naar het War Memorial Museum, waar ook de geschiedenis van de Maori te zien en te lezen was. Heel interessant en leerzaam. Daarna was Mount Victoria (ook een slapende vulkaan) aan de beurt en als laatste de wijk Devenport, helemaal in Victoriaanse stijl. Na wat gewandeld te hebben, zijn we met de veerpont terug gegaan downtown Auckland. 's-Avonds de koffers opnieuw ingepakt en tassen gepakt voor de cruise van de volgende dag.
24-11-2011
Hoe vaak nuttig je je ontbijt met vers gebakken macademia-muffins. Vandaag hadden we een rit van 280 km voor de boeg. Het weer was erg slecht. De regen kwam met bakken uit de hemel en het stormde enorm.
We verlieten Auckland en gingen via de Harbour Bridge richting het noorden naar de Bay of Islands. Een gebied met 108 eilandjes. In Opua gingen we aan boord van de Ipipiri, een luxe catamaran, voor een overnight cruise. Het weer was ondertussen opgeknapt. Het was erg gezellig aan boord. 's-Middags kon je kiezen tussen kajakken, snorkelen of een wandeling. We kozen voor het laatste en werden met een bootje aan land gebracht. We zijn naar het hoogste punt gelopen met een schitterend uitzicht over de vallei. Het was net of je een anzichtkaart binnenstapte. Aan het eind van de middag was er een snack en om 19.00 uur het diner.
Heerlijk geslapen op het deinende water. Na het ontbijt gingen we om 10.30 uur weer van boord. We zijn toen eerst naar de Waitangi Treaty Grounds gegaan, waar op 05-02-1840 het verdrag van Waitangi werd getekend. We hadden een uurtje de tijd om alles te bekijken en daarna reden we naar het hotel. De rest van de dag waren we vrij. Even het dorpje Paihia bekeken en 's-avonds heerlijk eenvoudig fish and chips gegeten.
26-11-2011
Bij het ontbijt werden we gefeliciteerd door onze medereizigers met onze trouwdag. Suze was zelfs de tuinen afgestruind pm een boeketje bloemen te maken met een leuk kaartje. Van de reisorganisatie mochten we zelf een cadeautje uitzoeken, dat een herinnering zou zijn aan deze reis. Het werd een Tiki. Boer en Wendel, bedankt voor dit leuke cadeau.

• 28 November 2011 - 21:39

Ineke:

Hoi Hans en Yvon
    Een leuk reisverslag,jullie hebben nu al veel gezien.Nog vele mooie dagen en
    veel genieten.
    Hartelijke groeten
    Ineke

• 28 November 2011 - 22:30

Thea:

Hallo Yvonne en Hans
    Ik heb de reisverslagen net ziten lezen,intresant wat jullie allemaal beleven en meemaken,hoop dat Hans zich al weer wat beter voelt na die hete tomatensoep.Nog heel veel plezier en vakantie genot.
    Hartelijke groeten Thea

• 30 November 2011 - 09:20

Carla:

hallo hulstjes, wat een heerlijkheid om te lezen dat het zo goed gaat allemaal, en al is het dan een beetje later, nog hartelijk gefeliciteerd. ik kijk uit naar het volgende verslag. en wens jullie nog een heerlijke tijd. mis je wel hoor vonnetje maar zeg je elke morgen gedag en de plantjes doen het goed. dikke knuffel Car

• 04 December 2011 - 21:01

Marinaae:

Hoi, weer zo'n schitterende reis,
    nog gefeliciteerd,hoeveel jaar alweer? 40?
    groetjes en veel plezier

• 04 December 2011 - 21:02

Marianne:

sorry, ik kan kennelijk mijn eigen naam niet meer schrijven