verslag 28-11-2011 - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Yvonne Bes - WaarBenJij.nu verslag 28-11-2011 - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Yvonne Bes - WaarBenJij.nu

verslag 28-11-2011

Door: yenh2011

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

06 December 2011 | Nieuw Zeeland, Tongariro

We reden om 8 uur weg na een hele goede nacht, richting Wai-O-Tapu thermale park. Dit park bestaat uit fraai gekleurde poelen, borrelende en stomende oppervlakte, vulkanische kraters en druipsteen terrasformaties. We maakten een wandeling langs de terrassen van Wairakei. De oorspronkelijke terrassen werden in 1886 vernietigd door een uitbarsting van de Tarawera vulkaan. Na deze wandeling spoedden we ons naar het busje, want om 10.15 uur zou de Lady Knox Geyser gaan spuiten met een bereik van wel 20 mtr. hoog. De volgende stop was bij Wairakei Geothermal Power, een electriciteitcentrale op stoom uit de grond, die met 200 km. p.u. door de buizen wordt gejaagd. Daarna was Aratiatia Rapids Scenic Reserve aan de beurt. Daar werden om 12.00 uur de deuren van de dam een stukje opengezet, waardoor het water de oude loop naar het dal volgt. Het was een prachtig gezicht. Dit herhaalt zaich 6 x per dag. In het gezellige plaatsje Taupo werd snel iets gegeten, want om 13.20 uur werden we bij de boot verwacht voor een tocht van 90 min. over Lake Taupo. In de rotsen zaten rotstekeningen (taniwha) van de lokale Tuwharetoa Tribe, die hun legendes uitbeelden. Tijdens de tocht kregen we koffie/thee en verse muffins. Even na 17.00 uur kwamen we hoog in de bergen aan bij ons hotel Bayview Chateau Tongariro. 's-Avonds met Huib, Suze, Mike en Ron gegeten in het cafe van het hotel, was erg gezellig.
Sorry mensen, nog steeds geen computer kunnen vinden waar ik foto's op kon laden en deze werkt ook al niet.
Wordt weer vervolgd, als ik een goede computer vind.

• 06 December 2011 - 10:48

Thea :

hoi Yvonne en Hans
    Nu dit was een intresant stukje reis,het lijkt me wel erg vermoeiend,maar ja daar krijg je wel weer een hoop mooie dingen voor terug,geniet er nog maar even van want voor je het weet zijn jullie weer thuis.Groetjes Thea

• 06 December 2011 - 21:11

Marianne:

Wow, dat is nog eens groene energie
    groetjes

• 07 December 2011 - 20:25

Ineke:

Hoi Vakantiegangers
    Het lijkt me heel mooi wat jullie daar zien.Ik kijk uit naar de foto,s die jullie maken.Nog vele mooie dagen
    Groetjes Ineke